Otilia Todor

  • Written by admin
  • August 26, 2015 at 11:57 am
  • 0
  • Otilia Todor_site

    Otilia Todor este președintele Asociației „Feuerstein- Deschideți mintea!” Braşov (http://feuerstein.ro/) și trainer acreditat de Institutul Feuerstein din Israel, pe lângă aceasta, este și.doctor în psihologie și decanul Facultății de Psihologie și Pedagogie din Brașov.
    Asociația „Feuerstein- Deschideți mintea!” promovează din anul 2006 în România metoda învățării mediate a lui Reuven Feuerstein. Printre activitățile asociației se numără diverse proiecte educaționale, naționale și internaționale prin care este demonstrată eficiența metodei Feuerstein în dezvoltarea autonomiei individului și a modului în care inteligența poate fi învățată.

    „Programul de îmbogățire instrumentală este singurul program de instrumentare a învățării, iar când spun învățare mă refer la învățarea umană, mai exact la capacitatea individului de a face față provocărilor din viața reală! Pentru a deveni autonomi și independenți, capabili să se adapteze la schimbările rapide ale societății, copiii au nevoie să își dezvolte procesul de gândire, aptitudinile emoționale și competențele sociale, iar acestea se realizează prin stimularea flexibilității cerebrale. De multe ori, în calitate de părinți ne străduim să schimbăm permanent întâmplările, mai ales cele conflictuale din viața copiilor, ușurându-le astfel responsabilitățile, dar diminuându-le experiențele de învățare și dobândire a competențelor sociale și emoționale. Programul de îmbogățitre mediată Feuerstein lucrează la dezvoltarea acestor competențe, învâțăndu-l pe copil cum să nu fie un robot și să își analizeze fiecare situație și să decidă responsabil.“ ne mărturisește Otilia Todor despre metoda folosită de peste 60 de ani în întreaga lume.

    Reuven Feuerstein, psihologul născut la Botoșani, a fost singurul care a generat o teorie pe care a materializat-o în sarcini concrete de lucru (instrumente) cu ajutorul cărora putem să dezvoltăm inteligența. Metoda învățării mediate poate fi folosită atât de părinți și cadre didactice, atât pentru copiii supradotați, cât și pentru cei cu deficiențe. Aceștia își vor dezvolta abilități variate printre care selectarea obiectivelor și stabilirea strategiilor de atingere a acestora, gândirea logică, structurată; asumarea responsabilității; dezvoltarea comportamentului de planificare, capacitatea de selectare a informațiilor de cele irelevante, utilizarea simultan a mai multor surse de informare și cel mai important, asumarea consecințelor acțiunilor lor, competență de argumentare, dezbatere și respectarea opiniilor celorlalți. “Metoda este excepțională! Vă aștept la atelier pentru a că convinge singuri că inteligența se învață!”, ne spune Otilia în încheiere.

    CEP 2015

     Inteligența se învață! Metoda Feuerstein la îndemâna părinților

     În acest atelier vom:

    • lucra cu instrumentele metodei Feuerstein denumite:identificarea emoțiilor,  de la empatie la acțiune și imagini
    • recunoaște și accepta emoțiile ca  energie din spatele comportamentului uman
    • înțelege importanța empatiei în relațiile sociale
    • experimenta criteriile învățării mediate în dezamorsarea conflictelor părinte-copil
    • realiza transferul informațiilor obținute în timpul atelierului în experiențele din viața  personală a participanților

    În urma atelierului putem să: 

    • îmbunătățim relațiile cu copiii noștri
    • abordăm corect  și să intervenim adecvat atunci când copilul se confruntă cu o situație dificilă
    • descifrăm un comportament inadecvat
    • stimulăm corect dezvoltarea cognitivă, emoțională și socială a copilului

    Otilia Todor va prezenta workshop-ul, sâmbătă, 17 mai, între 10:00-13:00, în sala Belvedere

    Vezi programul CEP 2015Înscrie-te la CEP 2015

 

Lasa un comentariu

 

Adresa de e-mail nu va fi publicata. Campurile obligatorii sunt marcate *

*