Workshopuri CEP 2014

  • workshop2

    Surse ale sanatatii: Noi recunoastem si promovam resursele noastre – Atelier de lucru pentru educatori, profesori si parinti

    Christina Krause

    Vineri, 16 mai – 9:00-16:00

    Conceptul de salutogeneză s-a dezvoltat pentru a promova abilităţi de viaţă. În cadrul conceptului de salutogeneză, Antonovsky defineşte sentimentul de coerenţă, drept orientare globală de viaţă, care apare în primii ani ai copilăriei.
    Pentru a dezvolta sentimentul de coerenţă şi componentele sale, trebuie stimulate anumite resurse de sănătate.
    În cadrul atelierului vor fi propuse răspunsuri următoarelor întrebări discutate:
    1) Ce ştim despre resursele noastre de sănătate, dar despre resursele individuale şi universale ale copiilor noştri?
    2) Cum putem menţine şi întări resurselor de sănătate, cum putem pregăti tânăra generaţie pentru a face faţă problemelor cotidiene?
    Studiile empirice arată că resurse precum sentimentul de încredere şi sentimentul de apartenenţă sunt factori de sănătate fundamentali.
    Aceşti factori sprijină dezvoltarea unui sentiment de coerenţă puternic, care ar putea fi dezvoltat mai eficient în primii ani ai copilăriei, prin intermediul sistemelor educaţionale formale, de exemplu, în grădiniţe şi şcolile primare.
    Cu toate acestea, specialiştii trebuie instruiţi pentru a educa pe baza principiului salutogenezei.
    Promovarea cu succes a abilităţilor de viaţă la copii depinde de calitatea relaţiei dintre educator şi copil, şi de atmosfera sănătosă din interiorul echipei de educatori (de exemplu relaţia dintre profesionişti).
    Observaţiile de până acum arată că rezultatele cele mai bune apar atunci când părinţii sprijină munca educatorilor.
    În prima parte a atelierului vom încerca să înţelegem care sunt implicaţiile abordării salutogenetice în activitatea cadrelor didactice.
    Al doilea pas va fi de a reflecta asupra resurselor proprii de sănătate şi bunăstare. Prin intermediul exerciţiilor vom cunoaşte resursele noastre personale de sănătate.
    În al treilea rând, vom discuta despre modalităţi de promovare a unui stil de viaţă sănătos, atât în şcoală cât şi în viaţa de zi cu zi.
    Vom căuta noi idei şi soluţii practice pentru aplicarea conceptului de salutogeneză.
    Participanţii la atelierul de lucru ar trebui să fie interesaţi de promovarea sănătăţii şi să fie deschişi spre munca interactivă. Ei nu au nevoie de cunoştinţe sau competenţe speciale.

     

    Muzica si emotiile – Ma exprim prin muzica

    Clare Reynolds

    Vineri, 16 mai – 13:00-16:00

    Acesta va fi un atelier practic în care tuturor li se va da posibilitatea de a “simţi” prin muzică. Clare va folosi câteva idei din metoda Dalcroze care “este o puternică manieră de dezvoltare a muzicalităţii interioare şi exprimare creativă prin toate mişcările corpului”. Totodată ea va explora o varietate largă de emoţii şi atât prin activităţi muzicale cât şi prin jocuri, va oferi sugestii şi idei despre cum pot fi aplicate aceste”intervenţii” muzicale la copii.
    Clare ne roagă să purtăm ţinute lejere!

     

    Copilul timid

    Delia Bîrle

    Sâmbătă, 17 mai – 10:00-13:00

    Se vorbeşte tot mai mult de copii timizi sau copii care nu au încredere în ei înşişi. Care este cauza unor astfel de probleme? Cum ajunge un copil să fie considerat timid? Cine îl poate ajuta şi cum?
    Ne întrebăm dacă toate schimbările din societate, mai ales cele care afectează schimbările din structura şi natura relaţiilor din familie, aşteptările tot mai ridicate pe care şcoala şi societatea le stabilesc, concomitent cu o „uitare” în ceea ce priveşte nevoile reale, emoţionale ale copilului, nu sunt oare explicaţia unui număr tot mai mare de copii „reclamaţi” ca fiind timizi.
    Ne propunem, psihologi, cadre didactice şi părinţi, să abordăm această problemă şi să stabilim strategii coerente, cu abordare multisistemică, pentru ajutarea acestor copii.

     

    Team work proceess with experiential education / Munca in echipa prin educatia experientiala

    Bányai Sándor

    Vineri, 16 mai – 09:00-12:00 / 12:30-15:30

    Munca în echipă prin educația experiențială – Un atelier dinamic în care veți “munci în echipă“, veți testa roluri din cadrul echipei, veți avea parte de diferite provocări. 90 minute de exerciții urmate de 90 minute de analiză de proces. Un atelier pe care ulterior îl puteți muta în clasă și experimenta alături de elevii dumneavoastră.

    Workshopul  are următorele scopuri:

    ● informare despre ciclul învățării prin experiență
    ● dobândirea de diferite metode ale planificării și replanificării
    ● importanța experienței dobândite în practică și importanța prelucrării în proces

    “Sunt adept al învățării prin experiență și consider că jocul este o activitate foarte importantă, în ceea ce privește ieșirea din zona de confort. Vă invit pe toți să ne jucăm, indiferent că sunteți începători sau maeștri, deoarece e bine să ne jucăm împreună, iar să învățăm împreună este un sentiment înălțător!”

     

     

    Ce ne facem cu televizorul?

    Cristian Masaric

    Vineri, 16 mai – 09:00-12:00

    Copiii sunt fascinaţi de televizor şi stau cuminţi. Părinţii sunt bucuroşi că îşi pot face treaba. Care sunt efectele acestei stări de fapt?
    În analiza acestui fapt, aducem dovezi ştiinţifice într-o manieră practică şi interactivă pentru a sublinia două aspecte principale:
    1. Conştientizarea asupra efectelor nocive şi asupra impactului negativ al televizorului asupra dezvoltării copilului:
    • deficienţe de învăţare
    • deficienţe de ordin comportamental
    • probleme de atenţie, memorie, voinţă, motivaţie şi imaginaţie
    • efectele violenţei şi eroticului televizual
    • influenţa negativă asupra psihicului şi comportamentului copiilor
    2. Îmbunătăţirea calităţii şi cantităţii timpului petrecut de părinţi cu copiii lor:
    • ghid de management al televizorului, pentru gestionarea timpului petrecut de copii la televizor/calculator

     

    Părinţi raţionali şi parenting pozitiv

    Oana David

    Sâmbătă, 17 mai – 10:00-13:00

    Workshopul îşi propune să aducă în discuţie unele dintre dificultăţile pe care majoritatea părinţilor le poate experienţia din rolul de parinte, cum sunt: gestionarea stresului parental, echilibrul job-familie, respectiv gestionarea comportamentelor dificile ale copiilor. Vor fi prezentate modele cognitiv-comportamentale inovative, validate ştiinţific, pentru gestionarea acestor dificultăţi, respectiv metode şi tehnici pentru eficientizarea stilului de parenting, optimizarea relaţiei părinte-copil şi a dezvoltării socio-emoţionale a acestuia. Integrarea acestor aspecte va fi ilustrată în cadrul programului pentru Părinţi raţionali şi parenting pozitiv, program a cărui eficienţă a fost deja documentată şi pentru părinţii din mediul nostru cultural, în reducerea comportamentelor dificile ale copiilor şi sporirea stării de satisfacţie a părinţilor. Vor fi utilizate exerciţii, vignete video şi studii de caz pentru a ilustra metodele de coaching parental incluse în program.

     

    „Povestea ca oglindă” – atelier experienţial

    Raluca Ardelean și Laura Ungureanu

    Sâmbătă, 17 mai – 10:00-13:00

    De-a lungul vieţii noastre, relaţia cu „povestea” este extrem de complexă şi de nuanţată. Ascultăm şi spunem multe poveşti, dar cel mai important lucru este acela că, la rândul nostru, trăim într-o poveste şi jucăm rolul personajului principal. Astfel, povestea devine pentru noi, încă de va vârstele mici, un instrument aproape magic, ale cărui valenţe sunt de nepreţuit. Povestea  ne ajută să relaţionăm cu lumea din jur şi să îi cunoaştem misterele, devenind un fel de limbaj care ne apropie, mai ales deinexplicabil. Ea ne ajută să ne vindecăm în cazul unei suferinţe, pentru că are puterea de a ne face să exprimăm insuportabilul. Povestea este şi un liant miraculos ce poate crea legături între fiinţele umane, prin puterea ei de a pune ceva în comun, de a împărtăşi,dar poate cea mai importantă funcţie a sa este aceea de a-i permite povestitorului să devină un creator de lumi şi astfel să se cunoască prin creaţia sa. În cazul acesta, povestea este o veritabilă oglindă.

    Vezi programul CEP 2014Înscrie-te la CEP 2014

 

Lasa un comentariu

 

Adresa de e-mail nu va fi publicata. Campurile obligatorii sunt marcate *

*

  • Contact