Activități demonstrative CEP 2014

    • Sâmbătă, 10:00-10:30 – Educație cu suflet – Asociația Sol Mentis
    • Sâmbătă, 10:30-11:00 – Noțiuni de relaxare – Asociația Pro Cariere
    • Sâmbătă, 11:00-11:30 – Demo 3
    • Sâmbătă, 11:35-12:05 – Demo 4
    • Sâmbătă, 12:10-12:40 – Briza – Raluca Ardelean și Laura Ungureanu
     

    Educație cu suflet
    Asociația SOL MENTIS

    Cine suntem?
    Suntem profesioniști în domeniul psihologiei și desfășurăm programe de educație parentală, educație etică și asistență emoțională pentru copii și tineri. Misiunea noastră este inspirată de îndemnul lui Gandhi: „Fii tu însuți schimbarea pe care vrei să o vezi în lume!”
    Ce facem?
    Asociația Sol Mentis își propune să vină în sprijinul părinților, profesorilor și al copiilor cu metode moderne de educație și suport emoțional. Metodele sunt verificate în practică și prin studii trans-generaționale și sunt acreditate și avizate la nivel internațional.
    Programele noastre se adresează: părinților, care au acces limitat la informație, cărora le propunem o filozofie umanistă de creștere și educație a copiilor, fără pedepse și fără recompense, cu respect pentru lumea emoțională a copilului și pentru drepturile acestuia; profesorilor și elevilor, cărora le propunem un program de educație etică, „Învățând să trăim împreună”, destinat promovării unor valori precum spirit civic, empatie, responsabilitate, disponibilitate pentru dialog, respect pentru oameni și mediu; copiilor și tinerilor din medii defavorizate, cărora le oferim un program de asistență emoțională prin metoda Sandwork, metodă inspirată din tehnicile de psihoterapie jungiană și din terapia prin jocul cu nisip.

     

    Briza
    Asociația de terapii transpersonale
    Pe lângă vastul univers exterior pe care copilul este dornic să îl exploreze, există un la fel de vast univers interior care, cel mai adesea, rămâne foarte puţin explorat şi chiar ignorat. A separa lumea exterioară de cea interioară creează o ruptură la nivelul fiinţei umane, si astfel, ca adulţi, ajungem să deţinem extrem de multe informaţii, chiar şi despre noi înşine, dar totuşi să ne cunoaştem extrem de puţin. Nicio formă de cunoaştere nu este completă, decât atunci când lumea interioară (cu nivelele ei corporal, emoţional, energetic şi spiritual) este în conexiune şi în armonie cu cea exterioară, iar acest lucru se poate face plasând atenţia atât în interior, cât şi în exterior. Punţile care fac legătura dintre cele două lumi, păstrând astfel unitatea fiinţei, sunt asigurate de respiraţie şi starea de prezenţă (instrumente pe care le folosim în cadrul Programului pentru copii – Briza).

    În cadrul atelierelor pe care le propunem, vom experimenta respiraţia conştientă, atenţia şi prezenţa, instrumente care vor permite cunoaşterii să fie completă şi vor lăsa creativitatea şi imaginaţia să curgă. Pretextul experimentării acestei stări va fi crearea unei poveşti. Povestea va fi astfel o poarta către lume şi către sine. De-a lungul vieţii noastre, relaţia cu „povestea” este extrem de complexă şi de nuanţată.

    Ascultăm şi spunem multe poveşti, dar cel mai important lucru este acela că, la rândul nostru, trăim într-o poveste şi jucăm rolul personajului principal. Astfel, povestea devine pentru noi, încă de la vârstele mici, un instrument aproape magic, ale cărui valenţe sunt de nepreţuit. Povestea ne ajută să relaţionăm cu lumea din jur şi să îi cunoaştem misterele, devenind un fel de limbaj care ne apropie, mai ales inexplicabil. Ea ne ajută să ne vindecăm în cazul unei suferinţe, pentru că are puterea de a ne face să exprimăm insuportabilul. Povestea este şi un liant miraculos ce poate crea legături între fiinţele umane, prin puterea ei de a pune ceva în comun, de a împărtăşi, dar poate cea mai importantă funcţie a sa este aceea de a-i permite povestitorului să devină un creator de lumi şi astfel să se cunoască prin creaţia sa. În cazul acesta, povestea este o veritabilă oglindă.

 

Lasa un comentariu

 

Adresa de e-mail nu va fi publicata. Campurile obligatorii sunt marcate *

*